Alla inlägg den 23 februari 2008

Av Hallakulle - 23 februari 2008 17:56


Jag längtar verkligen efter färg just nu. Knalliga pasteller i massor. Det beror nog på en längtan efter vår. Hittade en massa fina prylar med härliga färger hos House Doctor. Jag har inte gillat deras prylar så mycket tidigare, men fann nu mycket som gärna får komma över min tröskel.  



Bilder: housedoctor.dk  


Av Hallakulle - 23 februari 2008 17:16


Utan någon plan hoppade vi idag på saltsjöbanan och åkte till slutsationen som är som banan antyder just Saltsjöbaden. Vi möttes av en vacker skärgårdsidyll. Det behövdes inte mycket fantasi för att föreställa sig platsen på sommaren då den ena vräkiga båten efter den andra ligger längs bryggorna och uteserveringa är fyllda med stadsfolk.


Vi fikade på ett mysigt café, promenerade längst vattnet och upptäckte sju av de vackraste husen vi någonsin sett. De låg dessutom i rad! En liten skylt informerade oss att husen - som kallas sjuvillorna - byggts samtidigt i slutet av 1800-talet. Villorna är ritade av samma arkitekt men ser alla olika ut då tanken på seriehus ogillades. Jag skulle inte säga nej till ett liknande hus! 


 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards