Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Hallakulle - 8 februari 2008 22:39


Ikväll har jag om och om igen upplevt dilemmat med att:

1) pyssla i soffan framför teven

2) ha en tjock gräsmatteliknande matta


Framför Lets Dance har jag nålat på mitt lapptäcke för att sedan i reklampausen köra en raksömn. Uppslukad av mat-Tinas vickande rumpa och Karl-Petters skämt snubblade mina fingrar flera gånger på knappnålarna och hamnade på mattan. Eller snarare i mattan. Jag har hittat alla nålar utom en. Nu hoppar jag från mattkanten ner i soffan i hopp om att undvika ajaj.


Av Hallakulle - 8 februari 2008 18:20


Ytterligare en arbetsvecka att lägga bakom sig. Skönt.


Det har varit en ganska händelserik vecka. Jag har sedan ett år tillbaka varit fackligt kontaktombud på min arbetsplats. Väldigt kul för det mesta, men ibland jobbigt då personalförändringar ska genomföras. Igår valdes jag in som ledamot i klubbstyrelsen vilket känns otroligt hedrande. 


Jag har sällan varit den som suttit tyst när jag tyckt att något fel skett runt omkring mig. Jag gillar rättvisa och vill att alla ska må bra på jobbet. Nu får jag möjlighet att ägna cirka 25 procent av min arbetstid till detta. Något jag gillar, men är samtidigt något som jag mött visst mostånd i. Vilket jag har svårt att förstå. Efter två veckors ångest har jag bestämt mig för att lägga det bakom mig och istället njuta av och förvalta det förtroende många av förbundets medlemmar gett mig.


Nu är det helg och jag ska nog läsa någon av böckerna som vi beställt från Bokus. Faktaböckerna är inte mina. Jag håller mig till fiktion och pysselbok. Trevlig helg vänner! 

 

Ps. Mitt favoritcitat för dagen: Att kräva sina rättigheter är inte att kräva för mycket - det är att kräva lagom!  



Ovido - Quiz & Flashcards