Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Hallakulle - 17 maj 2008 23:42


Ni vet hur det är. Man börjar i en hörna, klickar på en länk, klickar på ytterligare en länk och så vidare. Till slut har man gjort några resor runt jorden och har ingen aning om hur man hamnade där man hamnade.


Idag hamnade jag på Etsy. Vips hade jag klickat hem en poster från Amerikat. Det blev en retroskön krigsposter. Jag gillar just retrostuket, men även budskapet som kan appliceras på min vardag. Jag befinner mig inte i krig, men i en stundtals kaotisk vardag som många gånger är självförvållad. Om jag bara lärde mig att det lite lugnt ibland och slutade att hitta på så många måsten skulle livet vara betydligt mer balanserat. Keep calm...

 

Bild från Keep Calm Posters










Av Hallakulle - 17 maj 2008 22:11


Spontant blev det idag ett Solvallabesök. Jag har aldrig tidigare varit på trav och har endast spelat Harry Boy några enstaka gånger då det varit travfeber på grund av stor vinstpott. Jag inledde dagen som novis inom trav. Numera är jag aningen mindre novis.


Vi lärde oss termer som "Plats 4 30 kr" och "Vinnare 6 30 kr". Vi såg hur proffsen skrek av glädje då deras surt intjänande pengar ökade, likaså hur de skrek svordommar då samma pengar försvann. Vi imponerades av hästarnas vinnarskallar, fart och smidighet. Vi hade trevligt. Bäst av allt var den guidade turen på stallbacken. För min del var hästarna intressantare än spelet. Nu längtar jag ännu mer till vår ridande semester.

 

Ps. Vi satsade totalt 90 kr och vann 36.... Dyrt nöje =)













Ovido - Quiz & Flashcards