Inlägg publicerade under kategorin Familj & vänner

Av Hallakulle - 17 juli 2007 19:21

På fredag går jag inte bara på semester, utan jag slutar även det bankkontor jag arbetar på. Att gå på semester innebär med andra ord blandade känslor. Skitskönt, men samtidigt säger jag byebye till många kollegor. Jag slutar i och för sig inte i banken, utan går vidare till ett kontor två tunnelbanestationer bort. Men det är ändå sorgligt att jag inte kommer att möta alla underbara kollegor varje dag.

Igår fick jag underbara rosa och vita rosor från en kollega som jag jobbat mycket tillsammans med. Jag blev mycket rörd! Resten av veckan kommer att bli mycket känslofull. Jag vill ha semester, men samtidigt inte….

Av Hallakulle - 15 juli 2007 19:41

Igår var David och jag med våra vänner som går under det gemensamma namnet Samarin KarlianiGröna Lund. Tuff femkamp genomfördes där ingen ville vika sig. Det blev till slut ett jämt slut med delad vinst. Bättre väder hade vi inte kunnat önska. Det var störtmysigt och trots att David och jag har en vecka kvar till semestern lyckades vi få semesterfeeling. Mmmm, gött! Fem arbetsdagar kvar!!!!

Självklart åkte vi även karuseller efter femkampen. Tillsammans med alla barn stod vi lydiga i kön till årets nya attraktion: Kvasten. Jag lovade mina arbetskollegor en recension av denna bergodalbana som utsätter en för 2,5 G-krafter och svävar 20 meter upp i luften. Ärligt talat så var det ingen höjdare. Jaha, var det allt, var vår kommentar när den bromsade in. Ingen fart, inga extrema svängar, inga fjärilar i magen. Det bästa med attraktionen var det vackra häxhuset och de sköna åkstolarna. Tacka vet vi Jetline - en gammal attraktion som is still going strong!

Efter Grönan åkte vi hem till Karlianis fort. Det blev mys och pys långt in på småtimmarna med mat och vin. Tack vänner för en skön lördag! (Och tack vänner för att ert vackra hem gav mig min inredningsinspiration tillbaka. Det blev IKEA idag...)

Av Hallakulle - 10 juli 2007 20:39

Veckans tisdagstema är nostalgi. För mig betyder nostalgi att man längtar tillbaka till något i det förgångna. Ibland brukar jag längtar tillbaka till när jag var liten och världen var sådär bekymmersfri. Sommaren var oändligt lång, varje dag ett nytt äventyr och begreppet nästa vecka hade ingen innebörd.

Jag önskar att jag ibland kunde leva lite mer som ett barn. Leva för stunden! Min semester har inte hunnit börja än, men jag har redan ångest för att den snart kommer att vara slut. Helt galet!

Fotot nedan sitter på mitt kylskåp. Jag gillar det skarpt! Jag skrattar sådär grymt mycket som vi vuxna försöker att undvika på foton (varför?), min brorsa suger på tummen i en schysst plyschdräkt och min unga mamma har 80-talsfrissa. Det var tider det! =)

Av Hallakulle - 2 juli 2007 08:11

Förra veckan var en fattig vecka på bloggområdet. Ett fjuttigt inlägg (om chips!) lyckades jag knåpa ihop. Bättring lovas! Fast lova något kan bli farlig då jag denna vecka jobbar galet mycket. Halva styrkan på jobbet har semester och då blir det mycket för oss ordinarie som är kvar. Det är bara att hålla ut för om tre veckor är det min tur! (Ute i bloggvärlden har jag upptäckt några hemska trevliga människor som ska ha typ 8 veckors semester. Funderar på allvar att bojkotta besöka deras sidor... Hur gör man för att få vara ledig så länge? Jag vill veta!)

I helgen som gått har jag återigen varit hemma i Småland. (Jag står ungefär för halva SJ:s biljettförsäljning...). Denna gången stod det dop av kusintvillingar på schemat. Det var en mysig kyrkcermoni där allt gjordes två gånger. Barnen var otroligt snälla och öppnade knappt ögonen när de fick vatten på skallen. Därefter var det god mat i trädgården och paketöppning med dubbelt av allt.

Självklart har jag myst med Tindra, min brorsdotter. Bjuder nedan på en bild av tuffingen som utan tvekan åker rutchkana i 180 km/h. Hon tar efter sin pappa som kör rally i samma hastighet...

Av Hallakulle - 27 juni 2007 20:36

Ikväll fick David och jag oväntat besök. Riktigt trevligt oväntat besök! Jeppe åkte tidigt i morse från Skåne med tåg. Sent kom Jeppe fram. Som ni säkert hört har Småland drabbats av kraftigt regn och banvallen därmed rasat. Tågresan hit var allt annat än snabb. I praktiken var Jeppe framme efter att han skulle ha åkt tillbaka till Skåne.

Mötet är ombokat till imorgon och sovplats bäddas snart upp i vår soffa. Självklart kom Jeppe med en påse chips. Det hör liksom Jeppe till. Nu ska jag återgå till chipsen (innan de tar slut... =)

Av Hallakulle - 23 juni 2007 18:53

Sammanfattning:

Ett vackert hus. Utsikt över Mälaren. Nästan uppehåll hela tiden. God mat och dryck. Underbara vänner. Mycket trevlig midsommar. Trött idag.

Av Hallakulle - 19 juni 2007 07:29

Idag fyller Drutten-mannen år! Hurra hurra!

Dagen har självklart inletts med skönsång (hmmm) och frukost på sängen. Dagens frukost njöt Drutten-mannen av i fulla drag. Jag känner ju till min mans svaga karaktär när den gäller sötsaker, så dagens frukost lär inte hamna i Guinness rekordbok som den nyttigaste.... Glas med jordgubbar och chokladboll! Obs notera: Drutten-mannen är gift med en ganksa stor godisgris även han, så den ena chokladbollen var till hans fru....Jag? Nääää....

Av Hallakulle - 11 juni 2007 07:34

Nu är jag hemkommen från en helg i Småland. Det har varit underbart vackert väder och jag har haft det jättebra.

Det började på fredagen då jag åkte ett mycket KALLT och BEHAGLIGT tåg ner till de södra breddgraderna. Samma dag sprang min kusin Ida ut från Haganässkolan. En mycket glad Ida tog vi emot! Efteråt åkte vi till Knoxhult för mycket god mat och underbar jordgubbstårta. Innan vi hade åkt därifrån hade vi döpt om Knoxhult till Knotthult. Usch, vad grymma knotten var! Jag tål dem inte. (På så vis är Stockholm underbart, då de knappt finns här.)

På lördagen var jag barnvakt åt min brorsdotter Tindra. Verkligen ett sant nöje, då denna flicka inte kan vara något annat än glad! Trots att jag inte ser henne mer än med några månaders mellanrum låter hon mig ta hand om henne. Faster Anna blir mycket rörd!

På söndagen fick jag massage av pappas Angela. Grymt skönt! Jag skulle kanske flytta till Småland...så att jag fick lite närmare till en alldeles egen massageterapeut... (Därefter åkte mamma, Lasse och jag på grym loppis. Berättar mer senare.)

Sedan bar det hemåt i ett VARMT och OBEHAGLIGT intercitytåg. Det var ca 40 grader varmt i tåget och det kändes som om aldrig resan skulle ta slut. Men jag kom hem...till ett underbart Stockholmshem (nystädat av Drutten) efter en underbar Smålandsresa.