Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Hallakulle - 9 mars 2008 12:27


Vårt kök är så litet att där inte får plats ett matbord. Istället har vi ett bord i vardagsrummet. Bordet står upptryckt mot en vägg, alldeles på rätt ställe för att ständigt belamras med dagens post, gårdagens post, tidningar och andra prylar i väntan på bättre tider. Resultatet har varit att vi använt bordet - till vad det är tänkt att användas till - cirka en gång i månaden. Övriga måltider har intagits i soffan.


Nu tyckte jag att det fick vara nog. Bordet såg sorgset ut.  


Igår sattes en tavellist från IKEA upp för att markera matplatsen. Därefter sprang jag till Sickla köpkvarter och inhandlade lite småprylar. Det blev löpare och ljusstakar från Hemtex (Har de alltid ”köp 2 betala för 1”?). På Willys hittade jag två påskhönor som jag inte kunde motstå (Jag tar tillbaka det jag skrev för några dagar sedan om att jag inte påskpyntar :).


Nu återstår väntan. Hur lång tid tar det innan bordet är belamrat igen?     

Ovido - Quiz & Flashcards