Alla inlägg under september 2007

Av Hallakulle - 29 september 2007 16:54


Igår skrev jag att det var svårt att köpa taklampor. Vad lyckas vi göra idag på två minuter? Jo, köpa en taklampa. Totttalllllly crazzzzy!


Det blev en taklampa till sovrummet. Senaste tiden har det börjat bli svårt att hitta kläderna i garderoben på morgonen. Det har varit för mörkt (sedan hjälper det nog inte att nästan alla kläder är svarta...). Bild kommer på upppackad lampa!


Sedan blev det två jättefina ljuslyktor på Granit. Kunde inte låta bli... 

Av Hallakulle - 28 september 2007 22:33


Ett av mina första inlägg på denna blogg handlade om bristen på lampor i vårt hem. På bilden låg David i soffan och läser en bok i skenet av en ljuslykta på bröstet.


Sedan dess har vardagsrummet förärats ytterligare en lampa - en golvlampa vid soffan. Nu kan vi läsa utan risk att soffan brinner upp.


I taket hänger fortfarande en ensam glödlampa. Det ser fattigt ut. Men jag tycker att det är förskräckligt svårt med taklampor. Det finns jättemånga fina lampor som ska hänga ner över bord. Men det passar inte oss. Vi vill ha en lampa i taket - typ en plafond (heter det så?). Hittade lite på nätet, men inget jag omedelbart går igång på. Har ni några tips?

Av Hallakulle - 27 september 2007 07:43


Jag inledde veckan med två dagars kurs med jobbet. Kursen var förlagd till ett underbart hotell längst ut på Lidingö, Nordic Blue Hotel. Den vackra höstsolen speglade sig i havet och därefter i glasfasaden på hotellet. Inredningen var skandinaviskt skön och kursen igenom satt vi underbart grymma fåtöljer. Mat åt vi hela tiden. Under hotellfrukost, därefter förmiddagsfika, lunchbuffé, eftermiddagsfika och fin middag på kvällen.


Bäst av allt var trots att hotellet hade ett turkiskt hamam. Jag bokade en tid på kvällen och aldrig har jag blivit så skrubbad i mitt liv! Jag har nog heller aldrig varit så ren! Min hud är numera len som en barnrumpa. Här finns en film om hur det går till >>


Kursen? Jo, jag lärde mig ett och annat också...

Av Hallakulle - 25 september 2007 18:45


Dagens tisdagstema  är gammal. Det var ganska lätt. Även om mitt hem består av till mestadels nya möbler och prylar, så har jag ett gäng gamla dito som jag älskar pga dess affektionsvärde.


På bilden syns en plåtask som jag ärvt av min farmor. Kära söta farmor Gerda försvann från jordelivet när jag var 6 år gammal. Mina minnen av henne är en söt tant i blå klänning vid ett köksbord i Hallakulle. Jo, det är därifrån mitt efternamn kommer. Jag hette tidigare Karlsson, min man hette Andersson. Inget av namnen känndes särskilt häftiga, så vi ansökte om Hallakulle när vi skulle gifta oss. Vi gillar vårt namn. Det har betydelse i min släkts historia, det är coolt och så är vi ensama i Sverige om det. David och jag har startat grenen Hallakulle.

Av Hallakulle - 23 september 2007 21:54


Min mormor och morfar ska sälja sitt hus och flytta till lägenhet. Idag besökte jag deras hus för sista gången - en nostalgitripp genom alla rum!


Uppe på vinden hittade jag en stringhylla från min mammas barndom. Den skulle mormor kasta! Shit pomfritt vad jag slet ned den snabbt från väggen och kramade den hårt! Lyckliga jag är nu med stringhylla! (Stort problem dock är att jag inte har någonstans att ha den. Måste köpa hus SNART!).

Av Hallakulle - 23 september 2007 21:42


Igår var vi på underbart vackert höstbröllop!

Vi springar jämt på bröllop (jättekul), men detta var första gången på hösten. Gillade det skarpt! Omgivningarnas mångskiftande nyanser och det vackra höstvädret skapade förutsättningarna för en underbar dag.


Hela arrangemanget var genomtänkt och präglades av kärlek mellan våra nygifta vänner. Vi önskar er all lycka!  

 


Av Hallakulle - 19 september 2007 21:35


Den sista tiden har det blivit ofrivillig få inlägg på bloggen. Jag hinner inte helt enkelt. Hur småbarnsföräldrar får ihop sin tid kan jag bara inte förstå! Jag har bara mig själv att tänka på (David också ibland...), men ändå räcker inte tiden till.


Till helgen ska vi resa bort igen. Så förvänta er inte fler inlägg denna vecka. Vi ska på bröllop igen! Underbart kul!


För att bli en riktig kalaspingla har jag varit hos frissan idag. Det långa långa håret som jag sparade till vårt bröllop (som var för ett år sedan) ligger nu i Hair Do's soptunna. Just nu känner jag mig skitsnygg - vi får se om det är lika snyggt efter att jag har försökt fixa till det själv.... Det är lite längre fram, kort bak och så lite mörkare än sommarblond.  Jag är nöjd! (Och trött i öronen eftersom min jättetrevliga frisör inte bara är duktig på att klippa utan även duktig på att prata =)


Ovido - Quiz & Flashcards